AVG.

woensdag 8 maart 2017

Key lime pie

Deze Key lime pie stond al een poos op
mijn to do lijst.
De echte Key limes zijn hier niet te
krijgen, dus heb ik de gewone limoenen
uit de supermarkt
gebruikt, die zijn ook lekker.
 
Key lime pie


De bodem is van biscuits met
een chocoladelaagje.
De vulling is met limoensap,
gecondenseerde melk (blikje van Friese vlag)
eidooiers en gelatine.
De eiwitten (5) maken er een 
Zwitserse alpen- en
sneeuw landschap van.
Even met de gasbrander erover
en het ziet er meteen
veel smakelijker uit.


Het contrast met de friszure vulling
en de knapperige chocolade bodem
en de hoge zoete berg met
eiwit is werkelijk
fantastisch!
*
Het enige minpuntje is
de 10 blaadjes gelatine,
wat ik echt teveel vindt,
ik denk dat het ook met
6 blaadjes kan.
Dat zou ik een keer moeten
uitproberen.

10 opmerkingen:

  1. mhhhh, sono troppo golosa, per l'estate devo mettermi a dieta con queste visioni mi sa che non ce la faccio però XD
    baci baci ♥♥♥
    https://desiderichic.blogspot.it/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer super heerlijk uit! Volgens mij een echte smaak-bom!
    Geniet ze :-))

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Your pie looks DELICIOUS!! Beatiful job, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Your pie looks DELICIOUS!! Beatiful job, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat een kunstwerk. Het ziet er prachtig en heerlijk uit!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je waant je op wintersport als je deze heerlijke berg "sneeuw' ziet....Hij is volgens mij heel erg goed gelukt.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your key lime pie looks delicious. My goodness the meringue looks amazing.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet die er weer heerlijk uit, lijkken me heerlijke smaken bij elkaar.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen