AVG.

vrijdag 19 mei 2017

Grootste deken ter wereld.

Toen de oproep mij bereikte om
mee te doen om de grootste deken
ter wereld te haken, en
daarna uit te delen aan behoeftige mensen
en goede doelen,
ben ik direct aan de slag gegaan.
Van mijn moeder had ik nog
zakken wol staan met restjes
en halve bolletjes, e.d.
Verder kreeg ik nog van enkele
dames wol, katoen en acryl.
Waarvoor ik heel dankbaar ben.

Hier was de deken al voor de helft aan elkaar.





Maar nu is het echt helemaal af. 😊
En nog eens een rand rondom
gehaakt.

grootste deken ter wereld.

Hier op de bank zie je pas goed
hoe groot de deken is!

gehaakte granny deken





Met de waterlelie in het middelpunt.
Zoveel mogelijk heb ik de kleuren
bij elkaar gehouden,
maar het blijven restjes hè?





Het in elkaar zetten is zeker zo'n werk
als het haken zelf.
Ik ga door met vierkantjes haken,
want er zijn  nog meer vrouwen bezig
met granny vierkantjes haken,
en met elkaar kunnen we er weer
meer dekens van maken.

Gehaakte granny deken.

13 opmerkingen:

  1. Wow what a huge blanket it's fabulous, I'm doing the same right now making a blanket with granny squares I don't think mine will be as big as yours though. Have a great weekend. :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow wat een plaatje leuk om met dit grote project mee te doen ik heb blokken ingeleverd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Well you have been busy!!! Splendid gorgeous blanket!

    keep well

    Amanda x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat is een prachtige deken geworden ..echt heel mooi
    en nog eens voor een goed doel ...
    een fijn weekend ..groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb inmiddels ook een stuk of 50 vierkantjes gehaakt. Op onze handwerkclub werd het idee gelanceerd. Heel leuk om mee te doen en het werkt heel verslavend. Nog weer even verder haken... veel restjes garen raken mooi op.Groet van Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige deken waar iemand blij van wordt die de deken goed kan gebruiken. Ik haak squares voor de 100 days crochet challenge van Handwerkjuffie. Die vierkantjes zijn daarna bestemd voor de grootste gehaakte deken van de wereld. Er zijn in het hele land en ver daarbuiten massa's mensen met vierkantjes bezig voor dit goede doel.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat prachtig en heel erg lief. Inderdaad is het aan elkaar maken van de vierkantjes een groter (en veel minder leuk) werkje. Maar het resultaat mag er zijn. Ook al zijn het restjes :-))
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend!! Echt waar! Knap hoe je er toch een systeem in hebt gebracht met al die restjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het is een prachtdeken geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig resultaat! Ik weet hoeveel werk erin zit, want ik heb ook een deken van 1.40 bij 2.00 meter gemaakt.
    Het is heel knap om met restjes zo'n mooi patroon te maken!
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat fantastisch! De kleurtjes, de combinatie, de grootte, geweldig <3 Ik ben ook met een deken bezig. Mijn gezin wil een grote deken, dus ik ben nog wel even bezig XD
    groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lovely blanket! Lots of hard work and dedication put into this blanket. Pinned for inspiration. You'll be a feature in the July Granny-Spiration Challenge as one of the most clicked projects. Next link up begins tomorrow (Friday 6/30) at midnight EST. Hope to see you there :)
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    PS LOVE that Lily in the center!

    BeantwoordenVerwijderen