AVG.

dinsdag 19 januari 2016

Mijn eigen drankje.

In het weekend heb ik mijn eigen drankje gemaakt.
Het is net als Baileys Irish cream.



Het is heerlijk en je maakt het zo:

150 ml houdbare slagroom
1 blik Friese Vlag gecondenseerde melk
300 à 350 ml Ierse whiskey
1 zakje mocca of espresso koffiepoeder
2 eetlepels chocolade siroop/saus of
1 eetlepel pure cacaopoeder.



Giet dit alles in de blender of keukenmachine en
mix het goed door elkaar,
het hoeft maar kort.
Giet het mengsel met een trechter
in een schone fles.


Een heerlijk weekend drankje.
In de koeling blijft het zeker twee
maanden lang houdbaar.

Naar een recept van Yvette van Boven


4 opmerkingen:

  1. Nou dat ziet er alvast lekker uit ...
    Leuk dat het ook lang houdbaar is ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Looks tasty and extra sweet :) Wishing you a beautiful week, my friend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo heerlijk ik drink eigelijk bijna nooit alcohol
    maar dit lijkt me een heel lekker drankje ...
    een fijne avond ...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen