AVG.

donderdag 14 januari 2016

Met frisse moed !

Omdat het toch niet zulk mooi weer is,
ben ik begonnen om de kasten
onder handen te nemen.
Mijn voorraadkast is al schoon,
die heb ik dinsdag gesopt.
nu ben ik bezig om elke dag
een paar keukenkastjes te doen.
Er zijn al 5 kastjes klaar,
waarvan er 2 met glazen deurtjes.
Nu nog 14 voor de boeg,
plus de laden en magnetron,
koelkast en oven.
Alhoewel die niet zo vuil is,
omdat ik die telkens schoonmaak.
Je krijgt wel honger van al dat poetsen!
Ik had zin in zoetzure koolraap.
De koolraap koop ik bij de groenteboer,
meestal een flinke grote
en snijd het in julienne reepjes,
verpak ze in porties en leg ze
in de vriezer, zo handig als je vlug
iets klaar wilt maken.
Terwijl ik een pakje koolraap liet ontdooien,
sneed ik een uitje en prei.


Het is makkelijk en snel te maken zie hier.
en lekker met rijst erbij


Dinsdag heb ik een groene kool gewokt
met paprika, ui, gember en knoflook.



Er lagen nog 4 zoete aardappelen,
die heb ik geschild, in blokjes gesneden
en in een ovenschaal ca. 20 minuten
op 200-220ºC gebakken.
Na 10 minuten even omscheppen.
Zo lekker die zoete aardappelen.
Voor mijn lief kipfilet erbij en voor mij
(ik eet geen vlees) gebakken tofoe blokjes.

5 opmerkingen:

  1. Zo'n mix van verse groenten is altijd super lekker. Vooral de zoete aardappel vind ik persoonlijk veel lekkerder dan andere. En voor mij hoeft er ook niet direct vlees aan toegevoegd te worden. Niet dat ik geen vlees lust, maar zal het ook niet missen als het ontbreekt.
    Wens jou nog een fijne avond en veel werkgenot toe, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You were in a cleaning mood, weren't you. Your dish looks positively delicious. Just the thing to eat after a hard day's work.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal het lekker gesmaakt en ook geroken hebben bij jou in de keuken, Loes.
    Mooie nieuwe look op je blog, met die bruine achtergrond.
    Fijn weekend.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi sweet friend! My, your dishes look absolutey delicious!

    I hope you have a lovely weekend, dear Loes. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen