AVG.

zaterdag 14 november 2015

Het wordt eentonig: TAART

Voor de verjaardag van een kleine jongen
 een marsepeintaart.

marsepein taart cars

Voor alle taarten die ik maak, worden er
vers vruchten gebruikt, niks geen
pakjes, zakjes of poeders, maar
zoals in deze taart een vulling van peer.
Ook de banketbakkersroom maak ik zelf
van eieren, melk en room.
Ik gebruik geen rolfondant,{ alleen op
uitdrukkelijke vraag} maar altijd marsepein
van een goede kwaliteit.

De tweede taart is een sinaasappel-bavarios
met slagroom en mandarijntjes.


Uiteraard van vers geperste sinaasappelen.

7 opmerkingen:

  1. Deze taarten zien en prachtige uit en ze lijken me heerlijk.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik maar iets dichter bij je woonde, dan vroeg ik je vast een keer (of vaker) zo'n prachtige taart zonder pakjes en zakjes en zelfgemaakte room en weet ik wat voor lekkers je er allemaal in doet, voor me (ons) te maken!!!
    Die sinaasappeltaart lijkt me ook zo verrukkelijk!!!!
    Maar misschien is het ook maar goed dat Twente en Zeeland een eind uit elkaar liggen..... Alleen maar slecht voor m'n lijn..... ben zo'n lekkerbek wat dat betreft.
    En zeker als ik in een dippertje zit... zoetigheid kan op dat moment troost bieden....

    Groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze taarten zien er steeds zo lekker uit. Knap gedaan hoor!

    Lieve groet, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm... your cakes always make my mouth water, sweet friend! You are an amazing baker :)

    It was such a lovely surprise to read your kind comment on my blog - thank you for the warm welcome back....I missed you!

    Thinking of you, dear friend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello sweet friend! My it is good to be back and visit with you here. I love coming and seeing all your beautiful creations from the kitchen, and that orange Bavarian cake...all I can say is oh my!!
    Now that is one cake I know I would certainly enjoy with a cup of tea.
    Your beauty shows forth in your creations, just lovely.

    Much love~~ Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thank you for sharing with Roses of Inspiration, sweet friend. I hope you're able to join us again this coming Tuesday. Hugs and blessings!

    BeantwoordenVerwijderen