AVG.

maandag 21 september 2015

Baby plaid.

Voor mijn lieve nichtje die enkele weken
geleden is bevallen van een jongetje,
heb ik een baby plaid gehaakt.
Zo gauw ik wist dat er een kleintje kwam
ben ik bolletjes acryl gaan kopen.
Want katoen vond ik toch iets te hard en
acryl is lekker zacht.
Eerder had ik ergens een beertjes plaid
gezien en die wilde ik ook gaan maken (haken).

gehaakte baby plaid
Eerst heb ik alle berenkopjes gehaakt, wat
een leuk werkje was dat!
Daarna de effen granny's.

gehaakte berenkopjes
Het was echt heel erg leuk om te doen,
zo geniet je al van te voren.
Het was nog niet bekend wat het zou worden,
maar ik wist wel welke kleuren ze leuk vond.





Na het aan elkaar zetten van de blokken, heb ik
een drie-kleuren rand gehaakt,
met als laatste een rand met balletjes.


Ze was er erg blij mee en ik heb de plaid met heel
veel plezier (al van tevoren)  gemaakt.


I was featured by Roses of Inspiration.

te zien bij Meertje 

17 opmerkingen:

  1. Wat een leuke babyplaid. De berengezichtjes zien er lief uit. Echt een mooi cadeau.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt mooi! Nog nooit gezien, die berenkoppies. En dat randje is echt heel erg leuk ( groene).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige berenplaid ....echt hij is heel mooi
    geworden en ook het randje ....
    daar zal de baby heel wat uurtjes onder slapen ...
    veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So adorable!

    Crocheting is a superpower to me.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een ontzettend mooie plaid zo erg leuk met die beertjes erop echt geweldig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mag ik nog vragen waar je dat gevonden hebt ??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een dotje! Maar wat een werk! Vooral het aan elkaar zetten vind ik een hele klus.
    Echt prachtig geworden ,van die rand met pomponnetjes ben ik helemaal weg.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sweet friend, this is absolutely adorable! Definitely one of the cutest blankets that I have ever seen :) Thanks for sharing your talent with Roses of Inspiration. Many hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. This baby blanket is absolutely darling!!! I love it! Pinned.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. This baby blanket is gorgeous. The bears are adorable.....such a cute blanket. Just visiting your lovely blog via Stephanies 'Roses of Inspiration'.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi, geef mij goesting om ook zo eentje te maken, mijn nichtje verwacht namelijk voor eind februari , dus dat zal wel lukken
    groetjes
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg leuk en lief! (Ik kom hier via Lunamon Design)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful. Thank you for sharing at my link up last week. New party is now open.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. This is lovely so cute, thank you for sharing with the stash link party. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Congratulations, your lovely blanket has been featured. :) xx

    BeantwoordenVerwijderen