AVG.

maandag 17 maart 2014

Zeeuwse Bolussen

Dit weekend heb ik me aan de Zeeuwse bolussen
gewaagd om te bakken.
Het was een mix, met alleen boter, ei en water toe te voegen.
Ruim 10 minuten laten draaien in de Kenwoody,
toen laten rijzen.
Bolletjes in bruine suiker gerold en
weer laten rijzen.
Dan de bolletjes tot reepjes gerold
en opgedraaid op de bakplaat
10 minuten laten bakken.



Ze waren heerlijk, niet van de bakker te onderscheiden.
Maar zo op de foto .....
zien ze er niet uit !!
Vroeger tijden werden ze ook wel 'drollen' genoemd,
je ziet wel waarom ;-)
Maar dat is nog geen reden om er niet dadelijk
in te happen als ze voor je liggen.
Mijn lief wilde er gelijk twee !
 

3 opmerkingen:

  1. Nou, ik vind ze er wel lekker uitzien ...
    met een heerlijk potje koffie moet dit smaken ...
    Nog een fijne week, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Valerie, ze smaken heerlijk, vooral bij een bakje leut.
      groetjes, Loes

      Verwijderen
  2. Ik vind het erg moedig om bolussen proberen te bakken. Volgens een zeeuwse familielid- bakker is het echt een fingerspitzengefühl om deze mooi in vorm te krijgen. Compliment dus!

    BeantwoordenVerwijderen