AVG.

maandag 17 maart 2014

Borduren

Met de randjes is de zin voor borduren weer terug.
Ik heb weer een oud borduurseltje opgepakt,
nu weet ik weer waarom het werd
weggelegd, om er jaren niet naar om te kijken....
Het lijkt wel een puzzel, soms is er voor
slechts één kruisje een andere kleur nodig, wat een werk !!!
Het is nu bijna klaar, alleen linksboven komen
er nog meer bramen bij.


Het is een bloemenmeisje naar de boekjes met
de tekeningen van
Cicely Mary Barker.
Het is Braampje.

Eerder heb ik Sterhyacinth geborduurd.
Met vleugeltjes van zilverdraad, zo leuk, maar moeilijk
om te borduren, want het was niet zo soepel als gewone borduurzij.

Dit is de originele foto uit het blad Ariadne van 1977 !!
Die van mij kun je hier 
vinden, alleen is de foto niet zo mooi, jammer.
Tegenwoordig zijn de digitale foto's veel mooier.
***
Voorheen was ik veel bezig om kleding te naaien,
maar met het haken en nu
weer het borduren,
ligt de naaimachine al tijden stil.

Met de randjes ben ik ook weer bij.



1 opmerking:

  1. Mooi is je bramenmeisje, zonde in de kast te laten liggen. Leuk dat je de zin in borduren weer terug hebt gekregen.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen