AVG.

zaterdag 4 januari 2014

Nieuwjaarsgebak.

Allereerst iedereen een

heel goed, gelukkig en gezond 2014 gewenst !!


Met nieuwjaarsdag zijn we naar mijn ouders gegaan
en hen gebracht naar het zaaltje waar
de hele familie bij elkaar is gekomen (gelukkig allemaal) om ieder
een goed nieuwjaar te wensen.

Daarna naar huis, waar de familie van mijn lief
bij ons kwam, wat we elk jaar om de beurt doen.
Een gezellige drukte en zodoende zie je echt iedereen bij elkaar
dat is toch een goed begin van het nieuwe jaar.

Twee taarten had ik gemaakt, een van chocolade,
gevuld met kersen en daarbovenop mascarpone
met slagroom en kruimels van de (uitgeholde) bodem.
Versierd met sterren van goud en amandelschaafsel.
De tweede taart was bedekt met witte fondant
en lichtblauwe ijskristallen.
Gevuld met botercreme en aardbeienbavarois.

Verder had ik nog Rocky Road,
naar een recept van Nigella Lawson, maar dan
op mijn eigen manier.
Pure chocolade en boter gesmolten,
amarettinikoekjes en verschillende noten gehakt en erdoor geroerd.
Marshmallows klein geknipt en gedroogde cranberries
er ook door en op laten stijven.
Ik heb ze in stukken gesneden en met
poedersuiker bestoven, zodat het een winters effect had.

Er was niet veel over, het viel gelukkig goed in de smaak,
en dan te bedenken dat ik ook nog oliebollen en
appelbeignets (ook zelf gebakken)  er bij had.

Verder nog hapjes en een grote vissalade, waar ik
jammer genoeg geen foto van heb gemaakt.


Kerststerren taart

Marsepeintaart met sneeuwvlokken

Rocky Road

Geen opmerkingen:

Een reactie posten