AVG.

zaterdag 20 april 2013

Groene tractortaart en trifle

Vanmiddag deze taart gebracht bij Luuk.
Hij wilde persé een groene,
want zijn papa heeft ook
een groene tractor.



Groene tractortaart


De taart is gevuld met
de onderste laag vanille botercrème en
de bovenste laag met aardbeienbavarois
met stukjes aardbei.
Het gras en de blaadjes is gespoten
met groene botercrème.

Toen ik de aardbeienvulling maakte
had ik teveel voor de taart.
De aardbeien waren gepureerd en met
stukjes aardbei en het sap
van een bloedsinaasappel en twee blaadjes gelatine,
was het aan het opstijven.
De helft was echt genoeg, de andere helft
heb ik gebruikt voor een kindertrifle.





Voor de botercrème van de taart heb ik 3 eiwitten gebruikt,
dus de dooiers kwamen nu goed van pas.
Daarmee heb ik de dikke vla gebonden.
Toen de aardbeienmassa daarboven op en tot slot een
lekkere dikke laag slagroom.
De kinderen vonden het heerlijk
en wij ook !!

Voor een echte trifle moet er eerst
een laagje cake op de bodem, die
je besprenkelt met een likeur, welke je maar lekker vindt
en die bij het fruit past.
Daarop het fruit, de vla en de slagroom.

Maar deze variatie ging er ook goed in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten