AVG.

woensdag 19 december 2012

Priegelen

Het is een gepriegel
als je met hele kleine kraaltjes bezig bent,
rocailles noemen ze die
en in het Engels: seed beads,
zoals zaadjes.
Dat klopt wel, want het zijn net
kleine zaadjes.
Ze zijn er in verschillende maten,
van grof tot heeeel fijn.
Daar pas je dan ook je draad
en naalden bij aan.
Hieronder zie je een hele fijne naald
en een wat dikkere.
De zwarte kraaltjes zijn wat grover dan de
zilverkleurige.
Als je goed kijkt, zie je dat het
derde rondje met kralen
met zwart weer fijner is.
Drie maten heb ik dus gebruikt.



Ik had zwarte steentjes met een
helder kristallen kern.
Met zwarte en zilverkleurige kraaltjes
heb ik rondom het langwerpige steentje
gewerkt.
Met ultra suede aan de
achterkant voor
zacht draagcomfort.


Hierbij past een fijne ketting
in de St. Petersburgsteek.

Ook de sluiting heb ik zelf gemaakt,
de ene kant met een lus
en aan de andere kant
een soort van kapittelstokje.




De twee andere steentjes heb ik
ook op deze manier gemaakt
met oorhaakjes eraan.

Op de foto's zie je het niet zo goed,
maar als het licht op de kristallen schijnt,
schittert het
en zie je er ook wel wat
kleurtjes in,
overdag wat minder, maar met
de lampen aan zijn ze echt mooier.

Ziezo, deze houd ik voor de Kerst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten